loading...
Alis
Alis بازدید : 99 دوشنبه 13 خرداد 1398 نظرات (0)

 

اگر با درد ناگهانی در قسمت پایین پشت‌تان مواجه شدید، ممکن است به عفونت کلیه مبتلا شده باشید. در حالیکه بسیاری از این دردها، درد کلیه نیستند اما در بعضی موارد مربوط به اعضای داخلی بدن به ویژه مشکلات کلیوی مانند سنگ کلیه، عفونت‌ها یا بیماری‌های دیگر کلیه هستند. گاهی این دردها دقیقاً در ناحیه تُهیگاه – ناحیه بین آخرین دنده و باسن- هستند.

درد تُهیگاه معمولاً در یک طرف بدن و شدید است و به شکل موجی می‌آید و می‌رود. گاهی این درد به ناحیه‌ی باسن و کشاله ران نیز سرایت می‌کند. اگر این درد مربوط به کلیه باشد، ممکن است نشانه‌های دیگری مانند درد هنگام ادرار، تب، و سوزش به همراه خون در ادرار داشته باشد که البته خون در ادرار ممکن است با چشم بدون ابزار، قابل دیدن نباشد. حتی اگر ذره‌ای شک دارید که دردتان، درد کلیه است باید با پزشک مشورت کنید تا درمان شوید. 

 

نشانه‌های عفونت حاد کلیه

برای درد کلیه چه بخوریم؟

 

اگر به طور ناگهانی دچار تب و لرز، درد یک طرفه یا دو طرفه پهلو و علائمی‌چون سردرد، درد عضلانی و ضعف عمومی‌و بی‌حالی شدید، باید برای بررسی علت بروز این عوارض به متخصص کلیه مراجعه کنید. همچنین سوزش و تکرر ادرار، نیاز فوری به ادرار کردن، ادرار کدر و خونی و بدبو در کنار تهوع و استفراغ باید جدی گرفته شود. در بچه‌ها و نوزادان علاوه بر علائم فوق، بی حالی و عدم شیرخوردن و عدم مکیدن پستان مادر می‌تواند از علائم عفونت کلیه باشد.در سنین پایین و در بچه‌ها کاهش وزن و عدم رشد بچه‌ها می‌تواند نشانه عفونت کلیه باشد.البته تشخیص عفونت کلیه با انجام آزمایش خون و کشت ادرار ممکن است و در موارد مشکوک یا عارضه‌دار نیز از سی‌تی‌اسکن و سونوگرافی برای تشخیص قطعی عفونت استفاده می‌شود.

 

درمان های خانگی درد کلیه

1- آب درمانی

 

برای درد کلیه چه بخوریم؟

 

مقدار زیادی آب بنوشید تا از درد کلیه خلاص شوید.  نوشیدن آب به مقدار کافی نه تنها از تشکیل سنگ کلیه پیشگیری می‌کند بلکه سبب دفع سنگ‌های تشکیل شده در کلیه از طریق مجرای ادرار نیز می‌شود. آب باعث رقیق شدن ادرار و پیشگیری از رسوب نمک‌ها و املاح معدنی در کلیه می‌شود. اما نکته‌ی مهم این است که نوشیدن مقدار زیادی آب می‌تواند به سرعت سبب رفع درد کلیه شود. به این منظور به محض اینکه درد شدیدی در نواحی کلیه‌ها احساس می‌کنید، شروع به نوشیدن آب تصفیه شده کنید. ممکن است مجبور باشید 1 تا 1.5 لیتر آب بنوشید. آب درمانی به ویژه برای از بین بردن درد کلیه ناشی از سنگ و عفونت کلیه بسیار مؤثر است.

 

2- آب لیموترش تازه

 

برای درد کلیه چه بخوریم؟

 

آب لیموترش یکی از بهترین درمان‌های برای سنگ کلیه و رفع درد ناشی از آن است. اسید استیک موجود در مرکباتی مانند لیموترش، سنگ کلیه را حل می‌کند. اما برای این کار فقط باید آب لیموترش تازه و طبیعی بنوشید و نوشیدنی‌های لیمویی مصنوعی چنین اثری ندارند. به این منظور، روز خود را با نوشیدن یک لیوان آب مخلوط شده با آب یک لیموترش تازه آغاز کنید. در هنگام درد شدید، چهار قاشق غذاخوری آب لیموترش را با یک لیوان آب مخلوط کنید و بنوشید. اگر بدنتان به این درمان پاسخ دهد در طی 20 دقیقه باید درد برطرف شود. علاوه بر این می‌توانید به این مخلوط 4 قاشق غذاخوری روغن زیتون هم بیافزایید.

 

3- چای قاصدک

 

برای درد کلیه چه بخوریم؟

 

گیاه قاصدک خاصیت ادرارآوری دارد به این معنی که میزان ادرار را افزایش می‌دهد. بنابراین استفاده از آن می‌تواند سنگ کلیه را دفع و درد کلیه را تسکین بخشد. علاوه براین قاصدک باعث افزایش جریان خون در کلیه می‌شود. به این منظور 1 تا 2 قاشق چایخوری برگ قاصدک را در یک فنجان آب داغ بریزید و ده دقیقه با  حرارت ملایم بجوشانید. سپس محلول را صاف کنید و بنوشید. هر روز 2 تا 3 فنجان چای قاصدک می‌توانید بنوشید.

 

4- چای تخم هندوانه

 

برای درد کلیه چه بخوریم؟

 

ادرارآور مؤثری است و برای تحریک کلیه‌ها به دفع ادرار بسیار مناسب است. در واقع اگر کلیه‌ها کم کار باشند، دانه‌ی هندوانه می‌تواند کلیه‌ها را تحریک کند. به این منظور یک قاشق غذاخوری دانه‌ی هنداونه (آسیاب شده) را در دو فنجان آب جوش بریزید. محلول را صاف کنید و بگذارید سرد شود. از این چای سه بار در روز بنوشید.

 

5- تخم کرفس

منبع:/mashrooh

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 185
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 31
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 79
  • بازدید ماه : 446
  • بازدید سال : 3,357
  • بازدید کلی : 31,254