loading...
Alis
Alis بازدید : 55 دوشنبه 13 خرداد 1398 نظرات (0)

 

عفونت کلیه چیست؟

عفونت کلیه به صورت پزشکی به عنوان پیلونفریت شناخته شده است و نوعی عفونت دستگاه ادراری است. این عفونت باعث می شود که باکتری هایی که وارد دستگاه ادراری می شوند از مثانه به یک یا هر دو کلیه سفر کنند. اگر درمان را انجام دهید و از درمان های خانگی نیز استفاده کنید، عفونت دستگاه ادراری مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد.

چندین اندام مختلف سیستم ادراری را تشکیل می دهند. این سیستم برای استخراج، نگهداری و حمل مواد زائد از سیستم ادرار شما می باشد و شامل اندام های زیر است: دو کلیه، دو حالب، مثانه و مجرای ادرار. عملکرد کلیه این است که با فیلتر کردن مواد زائد برای تولید ادرار و آزادسازی خون "تمیز" به بدن، روند خون را پردازش می کند. ادرار حاوی سمومی است که از کلیه ها از طریق لوله های ادرار خارج شده و به سمت مثانه که ادرار در آن جمع می شود، حرکت می کند. عفونت ها زمانی رخ می دهد که باکتری در داخل مجرای ادرار به سر می برد و به مثانه منتقل می شود. در آنجا باکتری ها از ادرار ذخیره شده به عنوان مواد غذایی برای رشد و تکثیر استفاده می کنند که منجر به عفونت مثانه می شود.

علل دیگری نیز منجر به عفونت های کلیوی می شوند، از جمله مواردی باعث انسداد ادرار به طور طبیعی می شود مانند سنگ کلیه (بخوانید: چگونگی دفع سنگ کلیه) یا غدد بزاقی پروستات در مردان. در زنان باردار عفونت کلیوی به خاطر انسداد ادرار به خاطر فشار ناشی از جنین اتفاق می افتد.

 

نشانه ها و علائم عفونت کلیه

علائم و نشانه های عفونت کلیه همانند عفونت ادراری (بخوانید: عفونت ادراری در بارداری) است که در مثانه وجود دارد. عفونت کلیه اغلب نتیجه عفونت مثانه است که به سرعت درمان نمی شود.

علائم و نشانه های شایع عفونت ادراری عبارتند از: ادرار دردناک یا سوزش، ادرار مات و تیره که ممکن است قرمز یا صورتی باشد، ادرار بد بو، درد در شکم، تب زیر 101 درجه فارنهایت. شاخص های معمولی که عفونت به کلیه ها گسترش یافته عبارتند از: لرز، تب بیش از 101 درجه فارنهایت، تهوع و استفراغ. 

 

درمان های خانگی قابل استفاده برای عفونت های کلیوی

در حالی که جلوگیری از کم آبی بدن یکی از مهمترین کارهایی است که برای اطمینان از خروج باکتری ها از دستگاه ادراری لازم است، همیشه نباید برای رسیدن به این هدف آب مصرف کنید. برای درمان امراض کلیوی از درمان های خانگی ذکر شده در ادامه مطلب استفاده کنید.

 

سرکه سیب و عفونت کلیه

اسید مالیک در سرکه سیب سیب دارای خواص ضد باکتریایی است که می تواند گسترش عفونت را مهار کند. همچنین مطالعه ای بر روی مزایای سرکه سیب در جلوگیری از آسیب اکسیداتیو کلیه انجام شده است. برای بهره مندی از سرکه سیب برای بهبود عفونت کلیوی، یک قاشق غذاخوری سرکه و دو قاشق چای خوری عسل را در آب گرم مخلوط کنید و این مخلوط را دو بار در روز برای چند هفته مصرف کنید. عسل اضافه شده دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتری است.

 

آب ذغال اخته و عفونت کلیه

اگرچه به نظر می رسد این بیماری به علت عفونت دستگاه ادراری رخ داده باشد، ذغال اخته دارای داده های متناقضی در مورد اثربخشی آن است. با افزایش اسیدیته ادرار، این آبمیوه باعث جلوگیری از رشد باکتری های دیواره مثانه می شود. مطالعه ای نشان می دهد زغال اخته و بلوبری عناصری هستند که به علت توانایی آنها برای جلوگیری از پیوند باکتری ها در کلیه ها، می توانند به عنوان داروهای خانگی برای عفونت کلیه مورد استفاده قرار گیرند. در صورت نوشیدن این آبمیوه، حتما مطمئن شوید آبمیوه طبیعی است. در صورت مصرف هر داروی رقیق کننده خون از مصرف این آبمیوه اجتناب کنید و به طور کلی هیچکس نباید آن را در مقادیر زیاد بنوشید زیرا ممکن است بدتر شدن مشکلات کلیه شود. یک لیوان در روز برای جلوگیری از خطرات دیگر مانند سنگ کلیه توصیه می شود.

 

آب جعفری و عفونت کلیه

آب جعفری به عنوان یکی از داروهای ضد عفونی کلیه است که می تواند سموم و میکروارگانیسم را از بدن خارج کند. یک مطالعه نشان داد آب جعفری باعث افزایش مقدار ادرار در مقایسه با آب می شود که باعث می شود که باکتری های بیشتری از بین بروند. جعفری همچنین حاوی مواد مغذی متعددی از جمله ویتامین های A، B و C است. جعفری خشک یا تازه بخرید، آن را در آب به مدت پنج دقیقه بجوشانید، فشار دهید و قبل از نوشیدن بگذارید خنک شود. این نوشیدنی را می توان با آب لیمو و عسل برای طعم و مزه مخلوط کرد. از آنجایی که جعفری ممکن است با بعضی از داروها تداخل داشته باشد، قبل از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید.

منبع:ooma

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 185
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 30
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 47
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 131
  • بازدید ماه : 498
  • بازدید سال : 3,409
  • بازدید کلی : 31,306